در اولين جلسه ستاد مهر رمضان بهزيستي مطرح شد




گروه خبريزدفردا - اولين جلسه ستاد مهر رمضان بهزيستي يزد به منظور جلب و جذب مشاركتهاي مردمي در ماه مبارك رمضان، ترويج فرهنگ اكرام نيازمندان، تلاش در جهت برقراري ارتباط نزديك مردم و مسئولان با زندگي و مشكلات مددجويان تحت پوشش بهزيستي، هدايت و جذب نذورات و فطريه به سمت اهداف بهزيستي با حضور اعضا تشكيل شد.
به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي بهزيستي استان يزد "در اين جلسه دكتر رحيمي‌نسب مديركل بهزيستي هنر بهزيستي را هدايت كمكهاي مردمي به سمت نياز‌هاي ضروري و فوري مددجويان دانست و گفت: در فرهنگ مردم تنها اطعام يتيمان و نيازمندان جاافتاده در حاليكه بزرگان ما بحث اكرام را هم مدنظر داشته‌اند.
وي توجه به كرامت افراد در كمكهاي خيري و مردمي را ضروري دانست و گفت: بايد نياز واقعي افراد شناسايي و آن را در مسيري هدايت كرد كه فرد بتواند به سمت كرامت خود برود.
وي افزود: بيشترين كمكها در بين مردم و موسسات خيريه به اشتباه صرف اطعام مي‌شود در حاليكه مي‌بايست مسير هزينه را مشخص نمود.
وي گفت: براي جلب مشاركت مردم بايد آگاهي آنها را در اين  زمينه بالاببريم.
رحيمي‌نسب با اشاره به نقش موثر مددكاران در راهنمايي مددجويان گفت: معلول و مددجو ما سرمايه‌گذاري برايش معنا ندارد يا اينكه در قالب شركت تعاوني رفتن و سرمايه‌گذاري در بورس. اينجا ست كه مددكار مي‌تواند او را هنمايي كند چطور با كمكي كه از موسسات خيريه يا سازمان در قالب وام و ... دريافت مي‌كند بهره‌وري داشته باشد.
وي با تاكيد بر اينكه وابستگي مددجويان به سازمان و موسسات خيريه خطرناك است گفت: يك مددجو بايد بداند تا زمان مشخصي مي‌تواند تحت حمايت باشد و در اين مدت بايد توانمند شود.
وي افزود: فرزندان اين خانواده نيز بواسطه كمكهاي خيري كه از نهادها و موسسات مختلف به خانواده مي‌شود مي‌آموزند كه مستقل نشوند و آنها نيز راه خانواده را دنبال كنند كه مددكاران بايد در اين زمينه هوشياري لازم را داشته باشند تا اين نگاه در مددجو تقويت نشود .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا